Merhaba,


Küresel Ekonomi Düzeni Kurumlar ve Kurallar isimli kitabımın Remzi Kitabevi tarafından yayımlanmasından kısa bir süre sonra çok farklı çevrelerde ilgi görmesi beni çok memnun etti. Birçok okuyucunun benimle temasa geçmek istemesi ve farklı konularda da sorular yöneltmesi üzerine etkin bir iletişim kanalına ihtiyaç duydum.  Bu blog’u bu amaçla hazırladım.  Umarım yararlı olur.

Burada kitapla ilgili konularda sizlerle iletişim içerisinde olurken içinde bulunduğumuz zamana ait konularda da dikkatimi çeken hususları sizlerle paylaşmak istiyorum.  Paylaşacağım bilgileri ve fikirleri hayatın bana tahsis ettiği pencereden gördüklerimin şekillendirdiği şüphesizdir.  O bakımdan benim penceremi biraz olsun tarif etmek istiyorum.

Sivas’tan başlayan ve beni dünyanın muhtelif yerlerine sürükleyen eğitim ve meslek yaşamım sayesinde devasa ekonomik, sosyolojik ve politik problemlerle yüz yüze geldim.  Çok değişik geleneklerden gelen ve farklı coğrafyalarda yaşayan insanların benzer problemleri çözmeye çalıştığını da gördüm, ortak geçmişi ve kültürü olan ülkelerin savruldukları değişik yollarda kendilerine özgü sorunlarla karşılaştığını da gözlemledim. 

Meslek hayatım süresince akademik, ulusal ve uluslararası kurumlarda görev aldım.  Önemli kurumların çözüm üretebilme kapasitelerini de bizatihi kendilerinin problemin bir parçası olabileceğine de şahit oldum.

Son yıllarda artan iletişim imkanları bilgiye ulaştırmayı kolaylaştırdığı kadar ortaya yepyeni sorunlar çıkardığını da gözlemliyorum.  Yanlı ve kasıtlı bilgilerin hızla yayılması toplumsal diyalog ortamını en hafif tabirle geriyor.  Oysa etkin ve verimli çözümler için serinkanlı ve doğru bilgilere dayalı çok yönlü analize ihtiyacımız var. 

Burada kendi penceremden hem toplumsal diyaloğa katkıda bulunmak hem de tecrübelerimi paylaşmak istiyorum.


---------------------------------------------------------

Bu sitede bulunan tüm yazı ve görsellerin her hakkı mahfuzdur ve kişisel kullanım amaçlıdır.  
Kaynak gösterilmeden iktibas edilemez.
İzinsiz olarak çoğaltılamaz, ticari gaye için kullanılamaz.
Rights of all the material on this website are protected and cannot be used without proper indication of the source and observing universal citation norms. 
The material is provided solely for personal use.  Any other use including reproduction and distribution is prohibited. 

Bu blogdaki popüler yayınlar

Düşük kur rekabet gücümüzü artırdı mı?

Türkiye Neden Gri Listeden Çıkarılmadı ve Ne Yapması Gerek?

Bankalar istediklerine istedikleri kadar kredi verebilirler mi? Kredi Riski, Büyük Krediler, Limitler ve Denetim